معاون وزیر آموزش و پرورش در فیروزآباد:

معلم مطالبه گر و تکلیف گرا است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم مطالبه گر، تکلیف گرا و مسئولیت پذیر است و معلم بر اساس فطرت پاک و خداجویانه خود نمی خواهد و نمی تواند مخرب سرمایه اجتماعی باشد.
کد خبر : 215
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 1:01
معلم مطالبه گر و تکلیف گرا است

به گزارش صدای فیروزآباد، صادق ستاری فرد در جشن سپاس معلم در شهرستان فیروزآباد، با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین کلید واژه‌ای داریم تحت عنوان مدرسه کانون پیشرفت محله است، گفت: این کلید واژه نباید در سند تحول بعد از ۱۰ سال خاک بخورد و در این راستا باید تمام زیرساخت‌ها و تمام منابع در اختیار مدرسه و معلم قرار بگیرد تا بتوانیم هم دانش آموز سالم، صالح، دانا و توانا تربیت کنیم و هم به جامعه محلی و به طور کلی به کشور خدمت کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مدرسه را آغازگر تمام تحولات و پیشرفت‌ها دانست و افزود: از این رو سیاست دیگر آموزش و پرورش توجه به خط مقدم تحول و توجه به میدان تحول یعنی مدرسه است.

ستاری فرد با اشاره به اینکه معلم مطالبه گر، تکلیف گرا و مسئولیت پذیر است و در قبال سرنوشت جامعه مسئول است، گفت: آموزش و پرورش و مدرسه، مولد سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی و انسانی است و معلم بر اساس فطرت پاک و خداجویانه خود نمی‌خواهد و نمی‌تواند مخرب سرمایه اجتماعی باشد.

ستاری فرد با اشاره به اینکه تغذیه‌ی دانش آموزی برای مناطق محروم بعد از ۱۰ سال شروع خواهد شد و با بیان اینکه که یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای موضوع تغذیه دانش آموزی پیش بینی اعتبار شده است گفت: در این راستا در یکی از مناطق بصورت آزمایشی موضوع تغذیه دانش آموزی اجرا شد و تا سال تحصیلی مهرماه برای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم موضوع تغذیه دانش آموزی را بتوانیم پوشش دهیم.

وی گفت: اعتقاد داریم که اگر رضایتمندی شغلی معلمین محقق شود به کیفیت آموزشی و پرورشی حتماً نائل خواهیم شد لذا به دنبال رضایت شغلی معلمین هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در این راستا در صدد هستیم حقوق و مطالبات بحق معلم را بدون واسطه از زبان گویای معلم بشنویم و اجرایی کنیم.

ستاری فرد ادامه داد: ما یک دستگاه عظیم با یک میلیون کارمند هستیم که هرکدام از ما می‌توانیم تریبونی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت باشیم تا نشان دهیم آموزش و پرورش مولد سرمایه‌ی اجتماعی است.

وی گفت: رتبه بندی را در اختیار خود معلمین قرار دادیم و اعضای هیأت ممیزه مشخص می‌کند که هر معلم در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد و ما هرگز بدنبال این نیستیم که کانون‌های ارزیابی و صنفی ایجاد کنیم تا معلم ارزیابی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: بنابراین مدیر مدرسه و مدیر منطقه محرم نظام آموزش و پرورش است، پس اوست که تعیین می‌کند معلمینش چه شایستگی و توانایی‌هایی دارد و این نیازمند به تبیین است.

ستاری فرد ضمن تاکید بر عدالت تربیتی گفت: عدالت تربیتی یعنی توزیع اعتبارات را نه از مرکز بلکه از مناطق مرزی و محروم و روستایی که کمترین امکانات آموزشی، بهداشتی، ورزشی، تفریحی و خدماتی دارند را شروع کنیم.

وی گفت: در استان فارس ایجاد حدود ۸۰ فضای ورزشی جدید و تعمیر حدود ۵۰ فضای ورزشی گذشته و مجموع بهینه سازی ۱۳۰ فضای ورزشی با پیگیری‌های مجدانه مدیرکل محترم انجام گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات حوزه تربیت بدنی و سلامت حدود ۳۰ میلیارد تومان در اختیار استان قرار داده شد در صورتی که سال ۱۳۹۹ این رقم ۲ میلیارد بود و برای سال ۱۴۰۱ سعی داریم که به ۵۰ میلیارد برسانیم.

ستاری فرد از تصویب ردیف اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد تومانی برای حوزه ورزش دانش آموزی خبر داد که می‌توان اقدامات ارزنده ای در این راستا انجام داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: مردم به مدیر، معلمین و مدرسه اعتماد دارند و با بازگشایی مدارس، جامعه زنده و پویا شد و اینگونه بود که معلم بار دیگر باعث زنده شدن نظام اجتماعی کشور گشت.

وی افزود: با تشکیل مجلس جدید، مطالبه جدی در خصوص نظام رتبه بندی توسط نمایندگان مجلس خصوصاً نمایندگانی که از طبقه معلمین در مجلس شورای اسلامی حضور دارند صورت گرفت./مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.